Berätta lite mer om vad ni tog upp på utbildningen, är det något du haft särskilt stor nytta av?
– Det var mycket tänkvärda och användbara saker. Jag lärde mig att förstå min egen personlighet bättre, om hur grupper fungerar och hur man ska tänka. Jag fick verktyg för att lyssna på ett bra sätt, att hålla ihop alla fast teamet är utspritt geografiskt, att se på saker objektivt, backa och tänka efter, följa upp hur det blev när vi gjort förändringar osv.
– En annan sak som var väldigt intressant var lilla p, alltså att man ska försöka ta tag i problem när de är små innan det blir en stor konflikt av det. Sedan pratade vi mycket om planering och prioritering, hur man ska göra om man får en arbetsuppgift som känns övermäktig.
Du var ganska ny i chefsrollen när du gick utbildningen?
– Ja, jag hade jobbat som After Sales & Service Manager i ett halvår och hade personalansvar för ett team på 13 personer vilket var nytt för mig. För mig var det precis lagom att gå utbildningen då. Jag hade hunnit komma in i det lite och funderat på en del utmaningar som jag kastades in i när jag började.
– Det var väldigt lärorikt att få träffa andra i samma roll på utbildningen. Det var en bra sammansättning. Vi kom från olika företag med olika verksamheter och hade många bra diskussioner, vi bytte erfarenheter och lärde av varandra. Vi blev ett nätverk som haft kontakt även efter utbildningen.
Om ITAB Sweden
ITAB Sweden AB är en del av den internationella koncernen ITAB med verksamhet inom butiksmiljöer. ITAB Sweden har sitt huvudkontor i Nässjö och har omkring 120 medarbetare. Läs mer om ITAB på www.itab.com.