Berätta lite om hur era behov såg ut?
– Vi hade expanderat ganska mycket på eftermarknad, höll på med en del projekt och skulle byta alla system, vi hade fått mer att göra efter att ha vuxit organiskt och behövde vara fler som kunde hantera detta. Planen var först att vi skulle ta in en administratör som extraresurs i sex månader. Det landade i att vi hyrde in totalt tre personer och det där halvåret som det var tänkt förlängdes i flera omgångar.
Hur har samarbetet med Montico fungerat?
– Vi har samarbetat med Montico innan för inhyrning av kollektiva resurser, jag var nog en av de första på Konecranes att hyra in tjänstemän. Jag kom i kontakt med Anders och han har löst detta på ett föredömligt sätt måste jag säga. Vi har inte behövt lägga tid och energi på att leta, Montico har hjälpt oss att hitta rätt personer åt oss med bra kompetens.
Har ni några inhyrda tjänstemän nu?
– Ja vi har tre inhyrda resurser från Montico på inköp, bland annat ett vikariat för en som gått på föräldraledighet. Vi har fått in flera bra extraresurser snabbt och smidigt som funkat väldigt bra. Det har varit lyckat och blivit en väg framåt för oss. Flera av de vi hyrt in har vi dessutom anställt, de har fått vara kvar. Det visar ju hur nöjda vi är.
Om Konecranes Lifttrucks
Konecranes Lifttrucks AB är en del av en global koncern av lyftverksamheter med kunder inom verkstads- och processindustrier, skeppsvarv, hamnar och terminaler. Tillverkning av truckar samt lager och eftermarknad finns i Markaryd med ca 35 anställda. Läs mer på www.konecranes.com.