Tackla kompetensbristen – rekrytera rätt kompetens med skräddarsydd utbildning
Slut med kompetensbristen! Med vår skräddarsydda rekryteringsutbildning får ditt företag snabbt tillgång till den kompetens ni behöver.
Rekryteringsutbildningen görs i samarbete med antingen Arbetsförmedlingen (arbetsmarknadsutbildning) eller ditt företags hemkommun (komvux). Utbildningen sker på någon av våra utbildningsenheter och varar mellan 2 och 12 månader, beroende på innehåll.
Utbildningen är anpassas efter just era behov, så att ni kan rekrytera den rätta kompetensen direkt från utbildningen. Du kan antingen anställa eller hyra in de som gått utbildningen, så att du får en lösning som passar er.
Fördelarna med rekryteringsutbildning
Flexibelt
Utbildningen anpassas efter era specifika kompetensbehov – ni får precis den kompetens ni behöver och kan välja mellan att anställa eller hyra in personalen.
Effektivt
Med vår rekryteringsutbildning får ni snabbt tillgång till den kompetens ni behöver, utan att behöva vänta på att hitta den rätta personen på jobbmarknaden.
Långsiktigt
Investering i en rekryteringsutbildning är också en långsiktig investering i företagets framtid. Ni säkrar upp kompetensbehovet på sikt och får möjlighet att växa och utvecklas.
Ökad mångfald
En rekryteringsutbildning kan bidra till att skapa en mer mångfaldig, inkluderande och innovativ arbetsmiljö genom att rekrytera deltagare med olika bakgrunder och erfarenheter.
Såhär går det till – steg för steg
Steg 1 - Kravspecifikation
För att säkerställa att vi tillgodoser ert behov på bästa sätt, tar vi först fram en detaljerad kravspecifikation som definierar kompetensen som efterfrågas. Utifrån specifikationen skapar vi sedan en anpassad studieplan.
Steg 2 - Rekrytering och antagning
När vi har fastställt en detaljerad studieplan för utbildningen, påbörjas en rekryteringsprocess för att hitta lämpliga deltagare. Vi kallar även till informationsmöte där ni har möjlighet att träffa de sökande. Därefter sker antagning för utbildningen.
Steg 3 - Utbildning
Efter antagningen, kan utbildningen påbörjas. Utbildningen kommer att genomföras på någon av våra utbildningsenheter, där vi varvar praktiska moment med teori. Under utbildningsperioden görs även APL, det vill säga arbetsplatsförlagt lärande/praktik. Detta ger deltagarna möjlighet att få erfarenhet och tillämpa sina nya kunskaper i er egen arbetsmiljö.
Steg 4 - Anställning
Efter att deltagarna har genomgått utbildningen erbjuder vi möjligheten att hyra in dem genom vår bemanning. Alternativt kan ni också välja att anställa dem direkt efter utbildningen, beroende på era specifika behov och förutsättningar. Oavsett vilket alternativ ni väljer, erbjuder vi support och rådgivning under hela rekryteringsprocessen.
Vår auktorisation – din trygghet
Montico är ett auktoriserat utbildnings- och bemanningsföretag med över 25 års erfarenhet inom branschen. Det har gjort oss till experter inom vårt område och är din garanti för att vi är en seriös och pålitlig bemannings- och utbildningsleverantör.
Vill du veta mer om rekryteringsutbildning?
Då är du varmt välkommen att kontakta oss. Fyll i formuläret nedan så återkommer vi så snart vi kan.
Genom att skicka in formuläret så godkänner du vår integritetspolicy.